امیلی نصرالله (Emily Nasrallah) در 6 ژوئیه 1931 در جنوب لبنان چشم به جهان گشود. او پس از گذراندن تحصیلات متوسطه به دانشگاه بیروت راه یافت و سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه آمریکایی وارد شد. وی آثار متعدد بسیاری در زمینه داستان کوتاه و همچنین رمان از خود بر جای گذاشته است. اولین رمان وی با نام «طیور وأیلول» سه جایزه ادبی دریافت کرد و برای سیزدهمین بار به چاپ رسیده است.

الماسه کتاب «پرندگان سپتامبر»، «رباب»، «یوسف و زلیخا»، «مراصاد»، «حریم السلطان»، «العیون السود»، «عودة إلى حارة النازحين»، «عزیزتی»، «مرآة الروح»، «الحلم الأبیض»، «طفولة الزمن الجمیل»، «مدینتی تحترق»، «الرحیل»، «الربیع الأسود»، «المنارة»، «صورة جدیدة»، «الدرب العتیق»، «فرح»، «الشمعة»، «أحادیث الحیاة»، «الهرم السامق»، «علی الحدود»، «الکتاب الأسود»، «فرقة الأربعة»، «مرايا»، «النهر»، «لم تأتِ بعد»، «أغابي»، «البارونة»، «القصص المختارة»، «الرجل الذي سرق القمر»، و«ذاكرة الزمن».
علاوه بر این آثار ادبی، امیلی نصرالله به عنوان فعال حقوق زنان در لبنان نیز شناخته شده است و در پایگاه اطلاع‌رسانی و مشارکتی که با همکاری سازمان ملل متحد در لبنان توسط مجموعهٔ زنان برای زنان ایجاد شده است، نقش داشته است. او همچنین در دوران اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل در دههٔ 1980، به عنوان مشاور فرهنگی در برخی از مناطق فعالیت داشته است.

امیلی نصرالله در تلاش برای تقویت وحدت بین مسیحیان و مسلمانان در لبنان و همچنین ترویج فرهنگ و تاریخ لبنان بسیار پرشور بوده است.

او در سال 2017 مدال Goethe را دریافت کرد، این مدال یکی از بالاترین مدال‌های فرهنگی در آلمان است و به افرادی که به دلیل ارتباطات فرهنگی خود با آلمان و نقش موثری که در این ارتباطات ایفا کرده‌اند، اهدا می‌شود. همچنین، در سال 2018، رئیس جمهور لبنان، میشل عون، او را با مدال سدر درجهٔ فرماندهی تجلیل کرد که به عنوان یک افتخار برای مشارکت وی در ترویج فرهنگ و ادبیات لبنان به او داده شد.

امیلی نصرالله در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۸ در خانه‌اش در بیروت درگذشت.